Minggu, 13 Desember 2015

Snow on the Sahara - Anggun C. Sasmi

anggun

Snow on the Sahara - Anggun C. Sasmi

Only tell me that you still want me here
Katakan saja padaku jika kau ingin aku tetap di sini.

When you wander off out there
Ketika kau berkelana di luar sana.

To those hills of dust and hard winds that blow
Menuju bukit – bukit yang penuh debu dan angin yang berhembus kencang.

In that dry white ocean alone
Di samudra putih yang mengering seorang diri.

Lost out in the desert
Tersesat di gurun pasir.

You are lost out in the desert
Kau tersesat di gurun pasir.

But to stand with you in a ring of fire
Bertahan denganmu dalam penuh bahaya.

I’ll forget the days gone by
Akan aku lupakan semua yang telah terjadi.

I’ll protect your body and guard your soul
Akan aku jaga jiwa dan ragamu.

From mirages in your sight
Dari semua yang mengganggu pandanganmu.

Lost out in the desert
Tersesat di gurun pasir.

If your hopes scatter like the dust across your track
Jika harapanmu terserak seperti debu di hadapanmu.

I’ll be the moon that shines on your path
Aku akan menjadi rembulan yang menerangi jalanmu.

The sun my blind our eyes
Matahari mungkin akan membutakan mata kita.

I’ll pray the skies above, for snow to fall on the sahara
Aku akan memohon pada langit agar menurunkan salju di gurun Sahara.

If that’s the only place where you can leave your doubts
Jika di sanalah satu - satunya tempat dimana kau bisa melepas semua keraguanmu.

I’ll hold you up and be your way out
Aku akan bersamamu dan membantumu menyelesaikannya.

And if we burn away
Dan jika terik matahari di sana melemahkan kita.

I’ll pray to skies above, for snow to fall on the sahara
Aku akan berdoa pada langit agar menurunkan salju di gurun Sahara.

Just a wish and I will cover your shoulders, with veils of silk and gold
Katakan saja jika kau mau, akan aku kenakan jubah sutera berhiaskan emas bagimu.

When the shadows come and darken your heart
ketika gelap datang dan menodai hatimu.

Leaving you with regrets so cold
Meninggalkanmu dengan penuh penyesalan.

Lost out in the desert
Tersesat di gurun pasir.

Writers : Erick Benzi, Nikki Matheson
From the album Snow on the Sahara production of Columbia Records, Sony Music Entertainment, Inc.